Välkommen till Båtunionens AdministrationsSystem BAS
Som medlem i TSBK ska du logga in och kontrollera att TSBK:s uppgifter om dig är riktiga och välja datum för olika aktiviteter som passar dig.
Du gör så här:
Nedan finns en lathund för inloggning som hjälper dig med hur du använder Båtunionens hemsida. För att logga in behöver du ditt användarnamn och lösenord som du fått/kommer att få. Hittar du inte ditt lösenord kan du be om ett nytt i båtunionens inloggningsruta (du måste se till att TSBK alltid har aktuell mailadress)
För dig som kan behöva hjälp med bokningen eller om du får problem med inloggning kan du maila info@tsbk.se.
LOGGA IN
1. Gå in på batunionen.se
2. Uppe i högerhörnet finns en länk ”BAS” som leder till inloggningssidan.
3. Logga in med BankID eller ange ditt användarnamn och lösenord (se välkomstmejlet).
Första gången du loggar in ska du godkänna villkoren för detta system, godkänn och klicka på ”Fortsätt”, längst ner på sidan.
Nu har du loggat in hos Båtunionen och kommit till ”Min Sida”.
KONTROLLERA DINA UPPGIFTER I BAS-K
För att komma till BAS-K, klicka på ”Båtklubbar” och sedan på ”BAS-K”.
Om dina uppgifter inte visas direkt skriver du in ditt medlemsnummer eller namn under ”Sökkriterier” och klickar på ”Sök”.
Under de fyra flikarna kan du kontrollera:
Medlemsinfo – Här finns dina medlemsuppgifter.
Båtar – Information om vilka båtar och båtplatser du har.
Avgifter – Avgifter som du har aviserats för samt betalningsstatus (kommer inom kort).
Scheman – De aktiviteter som du har anmält dig till.
Om någon uppgift inte stämmer kan du anmäla ändrade kontakt-och båtuppgifter.
ANMÄL DIG TILL AKTIVITET, T.EX. VAKTGÅNG ELLER ARBETSPLIKT
Till höger på ”Min sida” finns en ruta, ”Scheman”. Klicka på pilen så kommer det upp en lista med de aktiviteter som finns tillgängliga. Välj aktivitet och ”Öppna”.
1. Sök reda på det datum/pass du vill anmäla dig till. Där visas de som redan anmält sig till detta pass.
2. Välj datum/pass genom att dubbelklicka på något av namnen, vilket som helst under önskat datum. OBS, vid kö kan detta behöva upprepas, vänta lite och försök igen om du inte får upp en datumlista med valt tillfälle. Passet står inte i denna lista men det pass du valt är blåmarkerat i listan av datum/pass. Klicka nu på knappen ”Spara”. Spara visas inte om passet är fullt.
3. Nu visas ditt namn i datumlistan och din bokning är klar!
4. Logga ut genom att klicka på ”Logga ut” i menyraden längst upp eller gå tillbaka till medlemsinformation genom att välja ”Min sida” i menyraden längst upp.
GLÖMT LÖSENORD ELLER ANVÄNDARNAMN
1. Följ instruktionerna om hur man loggar in.
2. Klicka på texten: ”Har du glömt ditt användarnamn/lösenord, var god klicka här”.Fyll i din e-postadress och klicka på ”Återställ lösenord”. Efter cirka 15 minuter kommer dina inloggningsuppgifter till din e-post. Om det inte kommer något till din inkorg och du har ett spamfilter för skräppost så titta där också.
3. Om detta inte hjälper, skicka e-post till info@tsbk.se. Ange ditt namn och medlemsnummer så hittar vi lättare rätt medlem. Glöm inte att beskriva problemet.
4. Om du har bytt e-postadress så kan det vara problemet. Du måste först anmäla din nya e-postadress till info@tsbk.se för att kunna få ett nytt lösenord.
BYT LÖSENORD
1. För att byta ditt lösenord till något som du själv väljer följer du inloggningsinstruktionen tills du kommer till ”Min sida”.
2. Klicka på ”Ändra lösenord” som ligger under menyn ”Min sida”
3. Fyll i uppgifterna och klicka på Spara.